Sök på hela webbplatsen

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna. Om du har fler frågor, tveka då inte att höra av dig till oss. Vi hjälper dig mer än gärna!

Frågor och svar

Vad finns det för garderobsmöjligheter?

I vår nedre foajé finns det skåp som låses genom en fyrsiffrig kod du bestämmer och låses upp med samma kod. Instruktioner finns tillgängliga på kanterna av skåpen eller ta tag i en av våra evenemangsvärdar så hjälper vi er. Händer det något med skåpen så kontakta vakten som sitter i receptionen.

Har biljettkassan öppet när det är evenemang?

Vi har biljettkassan öppen 45 min innan föreställning med reservation för vissa specialarrangemang.

Hur ser parkeringsmöjligheterna ut?

Södertälje stadscen har ingen egen besöksparkering, men det finns parkeringsplatser och parkeringshus på gångavstånd.

Parkering finns vid tågstationen, bakom stadshuset och vid polisstationen. Fyra platser för rörelsehindrade finns utanför entrén.

 

Kan man lämna tillbaka köpta biljetter?

Köpt biljett återbetalas ej förutom vid specifika tillfällen som inställt eller förflyttat event.

Enligt reglerna om ångerrätt i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden av ditt köp. Du kan dock ångra en bokning fram till dess att betalning har skett. För våra köpevillkor kan du klicka här.

 

Försäkring vid biljettköp?

Köper du biljett och nått händer så är det försäkringsbolaget som hanterar återköpet och du behöver vända dig dit för återbetalning.